søndag den 11. november 2007

Google Reader

Her til morgen måtte jeg træde i karakter og jage Hr. Fie væk, så Fie kunne komme ud i det gode vejr. Jeg var henne og kikke et par gange, og det så ud til at han holdt sig væk.

Nå, nu må jeg i gang med at kikke på Google Reader. Jeg har abonneret på rss-feeds længe via Bloglines, men jeg må indrømme at jeg sjældent får logget ind og læst nyhederne. Så når de at blive gamle.
Jeg kan godt se at det er smart med de mange tjenester på Google samler under en hat så man kun skal logge ind et sted.
Men jeg har strittet imod. Det generer mig at have det hele liggende ude på nettet, derfor har jeg også tømt min gmail jævnligt. Jeg har mest brugt den i mit cirkus med at kaste mail rundt mellem mine forskellige konti. Og så var den rar at have da det i sommer viste sig at TDC havde lukket for adgang til mail fra sydamerikanske servere.
I alle tilfælde vil jeg begynde at flytte nogle af mine rss-abonnementer. Jeg starter med nyheder fra Herlev-Bibliotekerne. Dem må jeg hellere dele med jer andre :-).
Øv - straks viser der sig nogle fejl i vores nyhedsfeen der skal rettes. Og hvorfor optræder de gamle nyheder der forlængst skulle være væk? Det kan jeg ikke lige svare på, desværre. Jeg håber vi får en bedre måde at servere rss-feeds næste år, for det går ikke alt for godt med den nuværende model.
Hvis I vil se vores nyhedsfeeds, så skal I sætte denne kode ind i abonnementslinjen:
http://www.herlevbibliotek.dk/vi_tilbyder/nyt/RSS
I kan ikke se rss-ikonet i adresselinjen når I besøger vores hjemmeside. Det er også en af de ting jeg håber vi kan få i orden næste år.

3 kommentarer:

Pia Hjortespring Hansen sagde ...

Hehe - her kan man rigtig følge med i Fies hemmelige liv.
Jeg har mere eller mindre droppet Bloglines til fordel for Google Reader, for jeg synes jo, at det er dejligt, at have alt samlet under én hat - sådan er jo så forskellige :-)

Kirsten Sandberg sagde ...

Jeg abonnerer også på flere feeds. Først brugte jeg "rss-reader" tror jeg den hed. Men så skiftede jeg til den nye Explorer, og bruger nu den der ligger heri. Jeg får nu ikke så tit læst feeds'ene. Hvilket også betyder at jeg altid er bagud med at læse. Hvilket igen betyder at der går en hel aften med at indhente efterslæb hver gang. Så nogen gange sletter jeg bare skidtet og starter forfra. Og på den måde har jeg megen glæde af RSS-feeds :-)

Lone Fosdal sagde ...

Problemet med at bruge Explorer er jo at man er bundet til en enkelt computer - og så kan man jo ikke læse sine feeds på en vagt :-)).
Det er nu også sjældent at jeg får gjort det, men jeg håber at jeg får fulgt bedre med i Google Reader.
Men - jeg har tegnet abonnement på Ingeniørens miljønyheder, og der er MANGE. Jeg skal måske prøve om jeg kan få dem i en særlig boks i iGoogle. - En anden dag.
Håber du er ved at komme dig over din forkølelse.