onsdag den 14. november 2007

23 ting til hjemmesiden

Holdt et par timer fri midt på dagen - det er hundehamrendeiskoldt i dag, og Fie behøvede under et minut til at beslutte at hun ikke skulle blive ude i dag.
Hun har det også fint i dag - et fadfuld frisk mad og en ren kattebakke. Så kan hun godt hygge sig inde i den lune stue.

Var til et spændende møde i erfagruppen for webredaktører fra morgenstunden. Der var nogen der har taget nogle ting fra 23 ting/web 2.0 ting i brug i forbindelse med deres hjemmeside.

Nogen har fx lagt billeder fra deres arrangementer ud på Flickr - så kan også se "hvad de gik glip af" og fx se billeder af deres dejlige poder til børnearrangementer.
Mht. til at lægge billeder ud på nettet - vi skal være opmærksomme på ikke at få folk for nær, og man må ikke lægge "portrætfotos" af børn ud uden at have forældrenes tilladelse. Men et billede af en situation kan vi godt lægge ud.

Gladsaxe har lavet to identiteter på My Space, Gladys og ?
Jeg glemte at fortælle at Niels har lavet et My Space sted for ULTRA_FM, undskyld!

Gentofte lægger faktisk 23 ting ud på hjemmesiden i en version der renset for specielt biblioteksjargon, se på http://www.genbib.dk/23ting.

Det er hvad jeg lige kan huske nu. Hvis jeg finder mere i mine noter, dukker det nok op senere.

1 kommentar:

Kirsten Sandberg sagde ...

Interesting med det der 23 ting til brugerne. Men hvis de alligevel skriver vejledninger til alle 23 ting i CB, så ku' de måske lige så godt lave dem til bibliotekernes blog også. Hm!
De andre to henvisninger vil jeg lige studere nærmere bagefter.