lørdag den 8. december 2007

Nu er jeg ved at være på højde med mig selv

Pyh ha! Det har været et hårdt efterår, men nu er jeg ved at finde mig selv igen.
I et par måneder har det ellers været sådan at jeg stort set kun har halset efter de vigtigste opgaver for at forhindre ulykker eller rette op på de værste fejl. Det har været hårdt, og jeg har ærlig talt været bange for at jeg helt skulle slippe grebet.
De sidste to uger har jeg haft mulighed for at være på højde med opgaverne (ikke kun 23 ting), og nu er jeg der hvor jeg måske kan komme lidt foran. Det er en god fornemmelse, og jeg er ved at få lidt ro på mig. Og så er det jo at jeg lover mig selv at sådan skal det ALDRIG mere gå mig. Der må være bøger om hvordan man planlægger sine opgaver og sin tid bedre.
Det er nu ikke sådan at jeg føler at jeg har tid tilovers, specielt lige nu hvor der er ting der ikke kan udsættes. For der er en deadline den 24. i denne måned :0), men jeg kan ligefrem nyde det mens jeg finder lidt julepynt frem eller, som nu, samler op på 23 ting.

Jeg har glædet mig meget til at gå i gang med del.icio.us. Jeg har længe haft kik på den, og jeg skal se hvordan jeg kan bruge den til mine miljølinks. Det er vel i orden at kombinere private interesser og dette projekt, ikk?
Det bliver nu ikke i aften, der er andre presserende opgaver der skal nås først. Men heldigvis har vi en lille pause i programmet så jeg har tiden for mig.
Jeg har rettet på min konto i Library Thing. I første omgang skrev jeg nogle titler ind som jeg gerne vil læse - engang. Dem har jeg nu flyttet over i min huskeliste i biblioteksbasen. Det er der selvfølgelig ikke meget web 2.0 over, men det er nu nok så smart for mig. Jeg tror jeg vil til at rydde om i mine mange sedler med det jeg i tidens løb har skrevet på læselisten, men aldrig nået. Nogen af sedlerne er helt tilbage fra den gang de var grønne. Håbet er jo også lysegrønt, en dag får jeg tid til at læse.
Nu har jeg skrevet i Library Thing om den bog ind jeg læser lige nu, en bog der berører mig meget, og som det samtidig er en fornøjelse at læse.

2 kommentarer:

Kirsten Sandberg sagde ...

Godt du kommer med igen. Du har jo været temmelig aktiv ellers. Både på bloggen og i det virkelige liv :-)
Det med at gemme sedler på bøger jeg gerne vil læse, har jeg for længst opgivet. Det hober sig op uden at jeg får læst nogen af dem, og så får jeg s.. pludselig dårlig ssamvittighed over at jeg ikke får læst noget af min lystlæsning (heller). Og der sætter jeg alligevel grænsen :-)
Jeg satser på en lang tilværelse som pensionist, så jeg der kan nå at læse alt det jeg undervejs i livet har udskudt :-))

Stella sagde ...

Det lyder unægteligt også som noget af en hektisk efterår.
Fie ser absolut helt og aldeles bedårende ud... sikken pels (gyser ved tanken om den tid, der skal bruges på at pleje den).

Håber, du får energien lidt op, nu hvor der kun er et par uger til jul. Flyver tiden afsted - eller er det bare mig?

Kh
Stella