tirsdag den 11. december 2007

Alarm afblæst

Selv om Jørn er parat til at dele min paranoia, afblæser jeg alarmen lige nu.
Jeg har nemlig fået en forklaring der tilfredsstiller mig. Modtageren af min mail har fælles indbakke med sin mand, de har forskellig mailadresse. Og da hendes mand bruger søgefunktionen Google desktop, dukkede min mail op i søgeresulteterne da han søgte på Google (nettet) på et af ordene i min mail, men altså kun fordi han kunne hente det fra sin indbakke.
Det er ikke noget der kan søges på ude i verden. Heldigvis.

Skulle lige rette en tekst på Flickr - så der måtte jeg lige lede lidt inden jeg fandt stedet.
Tog også på den "guidede tur" - jeg kan se at jeg skal udforske det med grupper næste gang jeg skal lægge billeder fra en eller anden tur på nettet. Hvis altså det bliver Flickr jeg bruger. Jeg har brugt Picasa en del til at maile billeder, og jeg lagde også billederne fra Kullenturen ud på Picasa. I morgen må jeg se hvordan det ser ud på computerne på biblioteket.

Det kunne være sjov at se om jeg kunne fotografere med min "nye" (Asks gamle) telefon og e-maile det til Flickr. Men så skal jeg lige have læst manualen til telefonen.... eller lige have Ask til at vise mig det. Måske på søndag.

Har faktisk lovet at hjælpe kollegerne med billedprogrammerne. Det er nu ikke derfor jeg har holdt mig hjemme i dag - jeg skulle bare lige skynde mig at fyre den sidste seniordag af, og nu er juletræet og honningkagerne også i hus. Så må jeg udforske billedprogrammer sammen med jer andre i morgen. Kom bare med jeres spørgsmål - så famler vi os frem sammen :-)


1 kommentar:

HerlevBittch sagde ...

Godt at der var en forklaring!

Jeg har muligvis også utilsigtet bidraget til paranoiaen overfor Google, så det vil jeg lige rette op på. I hvert fald kunne mit indlæg misforstås til ugunst for Google.

De eksempler jeg har hørt om eller oplevet, har IKKE været gmail-korrespondancer der blev offentliggjort, men andre informationer fra lukkede netværk, som pludselig kunne findes VIA Google. Google var redskabet der fandt hullerne i de netværk som burde være lukkede; Google selv var ikke synderen!

Jeg beklager uklarheden.