lørdag den 26. januar 2008

Lyd

Jeg vil spare jer for korsang :0)
Men inden jeg skal ind at høre fem timers Beethoven i dag, vil jeg lige kikke på lydtingene.
Vejret er alligevel sådan at der ikke er nogen ting på min indkøbsliste der kan overtrumfe regn og storm, og forsytiagrenene får lov at sidde på busken lidt endnu.

Og jeg skal jo have podcastet udsendelsen Kulturkontoret i går med en debat om folkebibliotekerne - også læsesalene - ifølge en meddelelse fra Dorte Nielsen fra referencefaggruppen. Udsendelsen kan podcastes fra http://www.dr.dk/Podcast/Radio/20080103142334.htm

Jeg har hidtil fulgt Niels' podcastvejledning til Ultra_FM og brugt ITunes. Jeg har også podcastet Ultra_FM. Men jeg har nu ikke rigtig hørt dem, undskyld Niels! Jeg er mere til torsdagskoncert (der er nu ikke så mange der bliver podcastet) og så en del P1 udsendelser. Det var i "gamle dage" - en del af dem er lukket nu.

Og jeg hentede sidste år "Forårets fuglestemmer" fra Danske dyr. Mon ikke de stadig ligger der?

Vi har mindst en mp3-lydbog på biblioteket. Og den var jeg mægtig glad for da jeg fløj hjem fra Sydamerika i sommer. I stedet for at sidde og kikke på en elendig skærm med en mere eller mindre ligegyldig film med tyrkiske eller spanske undertekster hørte jeg New York historier (Auster). Da der ydermere var en del turbulens over Andesbjergene, var det absolut et fantastisk alternativ.

OK - ting 13 må vente. Det bliver ellers dejligt med en "arbejds-mp3" - så kan jeg sidde med den hvis vagten er for kedelig eller hvis der er for meget uro fra kontorbalkonen. Eller det er måske ikke den bedste måde at vise at bibliotekarerne er med på noderne?

Bibliotekernes netmusik - fik min forbindelse til at gå ned.
Prøver lige igen. Denne gang gik det med lidt småproblemer undervejs. Fik først åbnet en creative afspiller, og den kan åbenbart ikke ordne det med licensen, men nu er der Bruckner for fulde gardiner i Media Player.

Min mp3 afspiller er ved at sprænges, så jeg venter på ekstra der følger med de 23 ting. Jeg venter også med lydbogen. Nu må jeg hellere hente Kulturkontoret.


2 kommentarer:

Kirsten Sandberg sagde ...

Du er langt fremme i skoene kan jeg se.
Meget fornemt.

Jeg får ikke rigtig hørt de ting jeg har podcastet, og det tror jeg såmænd ikke vil blive bedre selv om jeg havde en mp3-afspiller at lægge den over på. Og i hvert fald kommer jeg aldrig til at sidde med hovedtelefoner "inde i ørerne" andet end til træningsbrug. Det hader jeg bare (selv om det har den fordel at det lukker andre lyde ude). Jeg foretrækker klart store hørebøffer, der sidder "udenpå".

Og nej, jeg tror måske ikke lige det med at fordybe sig i mp3-lyd på kedelige vagter vil falde i god jord alle steder :-)

Lone Fosdal sagde ...

Når jeg en gang imellem overvejer et motionsprogram, så er det noget med at gå - eller cykle. Og så tager jeg gerne de små propper til min mp3, radio eller discman i ørerne(jeg kan godt høre trafikken).
Det er ikke så behageligt i længden, men en times tid er fint.